our vision
SPARK OFF A
positive change
Onze visie:
Strategische communicatie voor een betere wereld!
De impact van communicatie is immens. Het beïnvloedt onze kijk op de wereld, zowel in positieve als in negatieve zin. Het stuurt wat je ziet, denkt, koopt en doet. Daarom zetten wij communicatie in voor een hoger doel; een eerlijke, duurzame en gezonde wereld waar niemand in achterblijft.
We vinden het belangrijk dat de mensen waarmee wij samenwerken - medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers en samenwerkingspartners - onze visie delen. Zo maken we het meeste impact.
Voor onze studio is het werken aan een betere wereld niet vrijblijvend. We zijn vastbesloten om koers te houden en onze visie te realiseren, ongeacht de uitdagingen die op ons pad komen. Dit Impact Report geeft een jaarlijkse update van onze reis en de stappen die we hebben genomen om onze doelstellingen te bereiken.
Waarom een
Impact Report
Wij geloven dat zelf in actie komen de beste manier is om anderen te inspireren. Als wij het kunnen, kun jij het ook. Daarom maken we openbaar wat we ervan bakken.
In dit rapport lees je wat we praktisch hebben gedaan in 2023 om onze doelen te behalen. In let's talk about facts, baby zijn we transparant over onze cijfers.
Een selectie van ons werk vind je bij Selection of our work. Daar laten we zien hoe wij ons inzetten voor duurzame en sociale ambities.
Heb je tips voor ons om dit impact report te verbeteren, laat het ons dan weten!
Overall
B Impact Score
87,4
Governance
13.9
Workers
26.3
Community
14.8
Environment
17.8
Customers
14.5
B-CORP
SCORE
We behaalden een score van 87,4 met onze B Corp assessment. Daarmee scoorden we net boven de gemiddelde B Corp score (83,4). Maar het kan nog veel beter, want de maximale score is maar liefst 200 punten. Werk aan de winkel dus!
Je kunt het volledige rapport hier bekijken.
Voor onze studio is het werken aan een betere wereld niet vrijblijvend. We hebben een duidelijk doel voor ogen en willen koers houden. Hoe we dat doen, hebben we beschreven in de Guidelines for Change – geen loze woorden, maar concrete stappen.
We helpen onze opdrachtgevers om hun verhaal op een eerlijke, empathische manier te vertellen. Daarbij houden we rekening met de raciale- en genderstereotypen die in onze maatschappij bestaan. Hoe we dat doen lees je in ons ethisch marketing beleid.
We vinden het belangrijk dat de mensen waarmee wij samenwerken - medewerkers, opdrachtgevers, leveranciers en samenwerkingspartners - onze visie delen. Zo maken we samen de meeste impact.
Een stap in de goede richting is makkelijker gezet dan gedacht. Dus we moedigen je aan om flink te profiteren van ons uitzoekwerk. Je kunt onze Guidelines for Change downloaden en gebruiken als hulpmiddel om jouw missie te versterken.
Guidelines
for Change
To be or not to B CORP?
Hercertificering 2024
In 2021 heeft Studio Duel de B Corp status behaald. Daarmee sloten wij ons aan bij de groeiende wereldwijde beweging van bedrijven die strijden voor een betere wereld.
B Corp is een internationale certificering voor bedrijven die hun diensten of producten inzetten voor een betere wereld. B Corp gecertificeerde bedrijven streven de hoogste standaarden na op het gebied van maatschappelijke en duurzame prestaties om winst en maatschappelijk belang te balanceren en zo te bouwen aan een meer inclusieve en duurzame economie.
Alle B Corps worden eens in de drie jaar opnieuw onder de loep genomen. Eind 2024 zijn wij aan de beurt voor onze hercertificering. De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt aan een duurzame en sociale wereld waarin niemand achterblijft. We gaan aantonen dat we progressie hebben gemaakt door opnieuw het B Corp assessment in te vullen. 2023 is het jaar waarop we hoofdzakelijk getoetst worden.